piątek, 18 grudnia 2015

Stosik 6/2015

Czytam wiele różnych książek, słucham dziwnej muzyki, piję coraz więcej kawy i chodzę na wykłady z historii, bo łudzę się, że to sprawi, że ją zdam. Czas mi płynie szybciej, nie chcę teraz świąt i apeluję o przesunięcie Sylwestra, bo i mam, i nie mam planów. "Nie, nie wiem, gdzie będę po świętach", odpowiadam na pytanie każdego zainteresowanego, jednocześnie snując rozbudowane plany przyszłościowe na pięć kolejnych lat. Piszę dużo. Na zajęcia, w dokumencie Worda z porannymi nieuczesanymi myślami, w notatniku ajfona, w zeszycie z papugami i na blogu, choć tu rzadziej niżbym tego chciała. Udaję, że panuję nad wszystkim, lecz wierzę, że radzę sobie nie najgorzej. Słucham Dawida. Po części identyfikuję się z jego kudłatymi rozmyślaniami. Też patrzę tylko w dobrą stronę. Nie ma tej złej, nawet jeśli mama mówiła, że takie rzeczy tylko po ślubie. Odświeżam sobie Miasteczko Twin Peaks. I na nowo zakochuję się w Dale'u Cooperze. Znów podziwiam Audrey Horne.

Rok kończyć będę z Dziwną myślą w mojej głowie Orhana Pamuka oraz Próbą Eleanor Catton od Wydawnictwa Literackiego. Następnie trochę klasyki, czyli kolejny Dostojewski od Wydawnictwa MG, wyczekane Biesy oraz Dekameron Giovanniego Boccaccio, który bardzo długi czas nie był dostępny na rynku. Wkrótce zaczytywać się będę w dziennikach Szczepana Twardocha, Wieloryby i ćmy jawią mi się jako kawał dobrej literatury i manifestacja autorskiego ego w jednym. Targowa zdobycz z podpisem wciąż nieubłaganie flirtuje z moim umysłem. Z niedawnego wydania Newsweeka dołączyła do mnie Dziewczyna z pociągu Pauli Hawkins, czyli powieść z pewnością intrygująca i polecana przez Pana Mistrza Kinga - pytania zbędne. Eksperymentalnie Czasy second-hand Swietłany Aleksijewicz. Koniec roku będzie dobry.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz z osobna i będę uszczęśliwiona jeśli podzielisz się ze mną swoją opinią. Cenię sobie komentarze wnoszące coś do tego, co napisałam powyżej, więc proszę, komentuj, ale wcześniej przeczytaj post. Dzięki za odwiedziny!